Lättläst nivå 1, 9-12 år
Letar du efter riktigt lätt lättläst för barn som är i slukaråldern men ännu inte hittat läslusten? Då har du kommit rätt. Här ser du vår allra mest lättlästa böcker för barn i åldern 9 till 12 år: från vardagsberättelser, fantasy, science fiction till läskig skräck. Det är rysligt roligt att läsa!
Hegas-nivå 1
Barn i åldern 9 till 12 är i slukaråldern. Ibland är det ändå svårt att börja sluka böcker på grund av läs- och skrivsvårigheter, bristande intresse eller ovana. Då kan Hegas-nivå 1 vara en bra väg, särskilt när böckerna är lockande nog för att sänka tröskeln till läsningen. Nivå 1 passar den läsare som vill ha en kort och koncis läsupplevelse.
Lockande lättläst för barn som kämpar med läsningen
Tanken med utgivningen, även på den här nivån, är att väcka läslusten. Du som förmedlare, oavsett om du är lärare, bibliotekarie eller förälder, ska dessutom enkelt kunna hitta böcker som passar. Även när det gäller lättläst. Visste du att en Hegas-bok aldrig pekar ut läsaren? Det står alltså aldrig att den är lättläst någonstans! Bra, eller hur?
För barnet som redan kommit igång med läsningen funkar en Hegas-bok också bra. Det enda som händer är att hen hinner läsa fler ...
Vad handlar böckerna för 9 till 12 om?
Här finns det mesta från läskig skräck, fantasy och mysterier till fotboll och lättläst science fiction.
-
Shawn Pryor170 kr
-
Shawn Pryor170 kr
-
Shawn Pryor170 kr